Departament Cyfryzacji, Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie (zwanego dalej „Urzędem”) zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej bpm.wrotamazowsza.pl i aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (zwanej dalej „Ustawą”).
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej
Niedostępne treści
Na stronie internetowej portalu Bibliotek Pedagogicznych Mazowsza znajdują się treści, które mogą być niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami, w tym:
- multimedia,
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne,
- prezentacje.
W aplikacji mobilnej portalu Bibliotek Pedagogicznych Mazowsza znajdują się treści, które mogą być niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami, w tym:
- niektóre graficzne elementy dotykowe interfejsu użytkownika nie posiadają dostępnych etykiet tekstowych,
- część elementów aplikacja posiada niewystarczający kontrast i może być słabo widoczna,
- obsługa części kontrolek, komunikatów i informacji o błędach może być trudna do zrozumienia i obsłużenia przez osoby niewidome ze względu na niewystarczająco precyzyjne etykiety odczytywane przez czytnik ekranu,
- część pól i przycisków posiada powtórzone etykiety tekstowe co może ograniczać ich zrozumienie przez osoby niewidome.
Treści nieobjęte przepisami
Wybrane zawartości strony internetowej Portalu Bibliotek Pedagogicznych Mazowsza i aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych są wyłączone z obowiązku dostępności – zgodnie z art. 3 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy nie stosuję się do:
- multimediów opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r.,
- dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, dokumentów utworzonych w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego,
- treści będących w posiadaniu podmiotu publicznego: które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony.,
- nieczytelne, przez czytniki ekranowe (wykorzystanie technologii asystujących), dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne (w formacie PDF) użytkownicy mogą rozpoznać z wykorzystaniem narzędzi OCR.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Na stronie internetowej możesz używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej i aplikacji mobilnej skontaktuj się z Wydziałem ds. Rozwiązań Cyfrowych dla Edukacji i Kultury mejlowo geodezja@mazovia.pl lub telefonicznie 22 432 45 00.
Tą samą drogą możesz złożyć wniosek o udostępnienie informacji w formie alternatywnej i żądać zapewnienia dostępności.
Masz prawo do żądania:
- zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu,
- udostępnienia informacji w formie alternatywnej.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową chodzi,
- sposób kontaktu,
- dogodny sposób przedstawienia informacji w przypadku alternatywnego sposobu dostępu.
Zrealizujemy żądanie niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli dotrzymanie terminu będzie niemożliwe to niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Podamy kiedy będziemy mogli zrealizować żądanie (nie później niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jest niemożliwe to zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Masz prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu:
- jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu,
- gdy odmówisz ze skorzystania z zaproponowanego przez nas, alternatywnego sposobu dostępu.
Do rozpatrywania skarg stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Skargę wyślij do Marszałka Województwa Mazowieckiego:
- pocztą na adres: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa,
- mejlem na urzad_marszalkowski@mazovia.pl,
- przez e-PUAP.
Skargę możesz przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Aplikację mobilną możesz pobrać:
Dostępność architektoniczna
Departament Cyfryzacji, Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie zlokalizowany jest w budynku 2 kondygnacyjnym przy ul. Kijowskiej 10/12A, 03-743 Warszawa.
Dojazd
Komunikacją miejską: autobusem: najbliższe przystanki: Kijowska, Dworzec Wschodni.
Samochodem: znajduje się ogólnodostępny płatny parking miejski. Bezpośrednio przy budynku nie ma miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku
Wejście do budynku jest z poziomu ulicy. W celu wejścia do budynku należy użyć dzwonka, który znajduje się po prawej stronie. Po wejściu do przedsionka są schody, które prowadzą do holu głównego. Na parterze znajduje się ochrona budynku, która udostępnia schodołaz. Po wejściu z prawej strony znajduje się punkt ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. Lada przy punkcie ochrony nie jest obniżona do wysokości 85 cm.
W celu wejścia na teren urzędu należy umówić się na wizytę z konkretnym pracownikiem. W przypadku umówienia wizyty, po przybyciu na miejsce należy zgłosić się do pracownika ochrony, który zawiadamia pracownika o konieczności odbioru klienta z holu.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w korytarzu po prawej stronie.
Korytarze oraz ciągi komunikacyjne
Ruch dla klientów pomiędzy piętrami odbywa się przy pomocy klatki schodowej. Stopnie na klatce są oznakowane kontrastowymi pasami. Na klatkach są jednostronne poręcze.
Korytarze są dostosowane do poruszania się na wózkach. Korytarze są dostosowane dla osób słabowidzących. Szklane drzwi są oznakowane mlecznymi pasami.
Obecnie nie ma zainstalowanych urządzeń ułatwiających poruszanie się dla osób niewidomych.
Drzwi do pomieszczeń są wyposażone w tabliczki z wypukłą numeracją pomieszczeń oraz alfabetem brajla.
Inne udogodnienia
Wejście główne do budynku zostało wyposażone w system ToTupoint.
Tabliczki przy drzwiach do pomieszczeń są zaopatrzone w znaczniki NFC.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Możesz skorzystać z tłumacza on-line Polskiego Języka Migowego. Kliknij w link PJM , aby rozpocząć rozmowę. Tłumacz on-line jest czynny w godzinach 8-16. Możesz z niego skorzystać także podczas wizyty w urzędzie.